مطمئناً، شما تا حدودی تصور می کنید که چه کسی از اینستاگرام استفاده می کند: بهترین دوست شما، رئیس شما و… اما برای درک واقعی جمعیت‌ شناسی گسترده‌تر اینستاگرام، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی باید فراتر از فیدهای شخصی خود نگاه کنند و به اعداد سرد و سخت بپردازند. بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از اینستاگرام استفاده می کنند – این تعداد کاربران جهانی است. و درک اینکه آنها چه کسانی هستند، اهل کجا هستند، و از کاری که انجام می دهند، کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی اجتماعی قوی است که باعث ایجاد تعامل می شود.

تیم حرفه ای و مجرب فالووان با ۷ سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات با کیفیت در اینستاگرام، تلاش خود را می کند که به سوالات شما پاسخ دهد همچنین فالووان، یک پلتفرم حرفه ای و آسان است ک تمامی خدمات مرتبط با اینستاگرام را بدون واسطه و مستقیم، در اختیار شما می گذارد مانند، خرید فالور، کافی است با ما در تماس باشید و با تهیه بسته های ویژه ای که برای شما در نظر گرفته شده است.

جمعیت فالووان

جمعیت سنی اینستاگرام:

برای درک دموگرافیک کاربران اینستاگرام، مهم است که ابتدا نگاهی به جمعیت سنی اینستاگرام بیندازید. آیا این برنامه همچنان مانند گذشته نوجوان محور است یا TikTok توجه جوانترین گروه از کاربران رسانه های اجتماعی را به خود جلب کرده است و آن را در دستان مادربزرگ های آگاه به فناوری رها کرده است؟ جمعیت شناسی در اینستاگرام به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و با توجه به میانگین سنی آن ها تولید محتوا کنید. دانستن رنج سنی مخاطبان کار را برای شما راحت تر می کند چرا که نیاز آن ها را بهتر می دانید در نتیجه با توجه به نیاز آنها تولید محتوا کرده و تمامی نظزات را به خود جلب می کنید.

پیشنهادی:    چه زمانی اینستاگرام لوگوی خود را تغییر داد؟

بر اساس گزارش وضعیت جهانی دیجیتال ما در سال 2022، در اینجا نحوه تقسیم کاربران اینستاگرام بر اساس سن آمده است:

13-17 سال: 8.5٪

18-24 سال: 30.1٪

25-34 سال: 31.5٪

35-44 سال: 16.1٪

45-54 سال: 8٪

55-64 سال: 3.6٪

65 سال به بالا: 2.1٪

در واقع، به طور کلی، اینستاگرام پلتفرم اجتماعی مورد علاقه ژنرال Z است. کاربران جهانی اینترنت 16 تا 24 ساله اینستاگرام را به سایر پلتفرم های اجتماعی ترجیح می دهند – بله، حتی بالاتر از TikTok قرار می گیرد. اگر این یک گروه سنی است که می‌خواهید به آن برسید ظاهراً اینستا مکان مناسبی است.

این بدان معنا نیست که کاربران مسن‌تری نیز در برنامه وجود ندارند: حدود 13 درصد از مخاطبان اینستاگرام بالای 45 سال سن دارند. اما اگر بازار هدف شما باشد، اینستاگرام ممکن است موثرترین مکان برای دسترسی به آنها نباشد. بهتر است با این گروه در پلتفرم های جایگزین ارتباط برقرار کنید. با راهنمای ما در اینجا مهارت های بازاریابی فیس بوک خود را تقویت کنید.

پیشنهادی:    هر آن چیز که درباره فروش اکانت خود در اینستاگرام باید بدانید!

جمعیت شناسی جنسیتی اینستاگرام:

این تعادل جنسیتی برای اینستاگرام در میان پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منحصربه‌فرد است – توییتر و فیس‌بوک هر دو بیشتر به سمت کاربران مرد گرایش پیدا می‌کنند، در حالی که اینستاگرام همه چیز را تقریباً وسط تقسیم می‌کند.

توازن کاربران مرد به زن تقریباً به طور مساوی تقسیم شده است، به طوری که کل کاربران مرد (50.7٪) از کل کاربران زن (49.3٪) فقط یک مو فاصله دارند. (اگرچه این لزوماً در هر رده سنی صدق نمی کند؛ برای مثال، برای کاربران 35 سال به بالا، تعداد زنان از مردان بیشتر است.)

البته، همه اینها یک روش کاملاً دوتایی برای نگاه کردن به جنسیت است. تعداد زیادی کاربر غیر باینری نیز در این برنامه وجود دارد که متأسفانه در آماری که در حال حاضر توسط اینستاگرام جمع آوری شده است اندازه گیری نمی شوند.

جمعیت فالووان

جمعیت شناسی موقعیت مکانی اینستاگرام:

از نظر گستردگی تبلیغات، برترین کشورها و مناطقی که بیشترین مخاطب را در اینستاگرام دارند، هند، ایالات متحده آمریکا، برزیل، اندونزی و روسیه هستند.

درست است: هند پس از سال ها تسلط ایالات متحده بر این برنامه، پیشتاز است.

چه پیچشی! بازاریاب هایی که به دنبال جذب مخاطب هندی هستند: واضح است که اینستاگرام بستر اجتماعی شماست. تبریک می گوییم و امیدواریم در کنار هم بسیار شاد باشید.

هند بیش از 230 میلیون کاربر دارد و همچنین سریعترین بازار در حال رشد اینستاگرام است و در حال حاضر 16 درصد مخاطبان خود را نسبت به سه ماهه افزایش می دهد.

ایالات متحده با رسیدن به رتبه بسیار محترم 2، به 159,750,000 دسترسی دارد. اما، جالب اینجاست که در حالی که اینستاگرام چهارمین پلتفرم رسانه اجتماعی پربازدید در کشور است، منبع اصلی اخبار برای آمریکایی ها نیست. در حالی که 40 درصد از آمریکایی‌ها تا به حال از اینستاگرام استفاده کرده‌اند، تنها یک نفر از هر 10 بزرگسال آمریکایی به طور منظم رویدادهای جاری خود را از این برنامه دریافت می‌کنند – تعداد بسیار کمتری نسبت به کسانی که گزارش دریافت اخبار از فیس‌بوک یا یوتیوب را دارند.

جمعیت شناسی منطقه ای اینستاگرام:

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات، با جدیت تمام، اینستاگرام در مناطق شهری و حومه شهر نسبت به مناطق روستایی دسترسی بیشتری به بازار دارد. بنابراین اگر به دنبال هدف قرار دادن با طرح های کلی جدید و زیبای برند خود هستید، ممکن است در پلتفرمی مانند فیس بوک شانس بیشتری داشته باشید.

پیشنهادی:    اینستاگرام مدام من را از سیستم خارج می کند، چرا؟ 

برای اینستاگرام، تفکیک منطقه ای برای بزرگسالان ایالات متحده به شرح زیر است:

45 درصد از شهرنشینان از این اپلیکیشن استفاده کرده اند

41 درصد از حومه شهرها از این اپلیکیشن استفاده کرده اند

25 درصد از ساکنان روستایی از این اپلیکیشن استفاده کرده اند

اینستاگرام به جمعیت شناسی علاقه مند است

مهم نیست جمعیت اینستاگرام، افراد از شبکه اجتماعی برای کشف علایق خود استفاده می کنند. تحقیقات اخیر به سفارش فیس بوک نشان می دهد که 91 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند می گویند که از اینستاگرام برای دنبال کردن علاقه خود استفاده می کنند. در هند 98 درصد است.

جمعیت فالووان

این تحقیق نشان می دهد که بیشترین علاقه مندی ها در اینستاگرام سفر (45%)، موسیقی (44%) و غذا و نوشیدنی (43%) است. در کنار این روند، مردم در هند فناوری را به عنوان علاقه اصلی خود ترجیح می دهند. در آرژانتین، برزیل، کره و ترکیه، فیلم در رده سه فیلم برتر قرار دارد. در میان والدین در بریتانیا، پنج مورد از علاقه مندی ها عبارتند از: غذا، مسافرت، مد، زیبایی، و جای تعجب نیست که فرزندپروری.

امیدواریم که از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید و نشان دادن این آمار وارقام بتواند به شما و جامعه هدفی که دارید کمک کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

پیشنهادی:    8 روش برای جستجو شخصی در اینستاگرام