اینستاگرام و فیسبوک هر دو بسیار محبوب هستند و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل، آنها واقعا ابزارهای مفیدی برای بهبود شرکت شما و استراتژی برند هستند. اما چگونه و چه زمانی از آنها در تجارت خود استفاده می کنید؟ اینستاگرام در مقابل فیسبوک، برنده بازی کیست؟ اینستاگرام و فیسبوک دو پلت فرمی است که کاربران فعال دارند.چه  زمانی این دو پلت فرم در مقابل هم قرار میگیرند در ادامه با ما همراه باشید.

برای راحتی شما دوستان عزیز🎧

 

مقاله پیشنهادی:     تبلیغات با متد قدیمی را کنار بگذارید و به فالووان بپیوندید!

اینستاگرام در مقابل فیسبوک! چه زمانی از کدام یک استفاده کنیم؟

خوب، نمی‌توانیم بگوییم برنده وجود دارد، زیرا مواقعی وجود دارد که یکی از دیگری بهتر است. این در واقع در مورد مخاطب و تعامل این پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. فیسبوک و اینستاگرام هر دو بسیار محبوب هستند.

فیس‌بوک به‌عنوان پیشگام درک جدید رسانه‌های اجتماعی، پتانسیل اینستاگرام را دید و آن را در سال 2012 خرید. بنابراین، ممکن است بگوییم که فیس‌بوک در تلاش است تا به مخاطبان متفاوتی دسترسی پیدا کند. با این حال، آن را با پلتفرم دیگری انجام می دهد که بسیار هوشمندانه است.

فیسبوک و اینستاگرام

مقاله پیشنهادی:    نحوه اتصال فیس بوک به اینستاگرام

فیس بوک چیست؟

فیس بوک انواع رقابت بین شبکه های اجتماعی را شکست داده است و از زمان آغاز به کار، از ابزاری برای حفظ ارتباط با دوستان به یک پلتفرم کامل تبدیل شده است که در آن می توانید اخبار، نظرات و انواع محتوا را به اشتراک بگذارید. هر فرد می تواند یک دفتر خاطرات از رویدادها در فیس بوک داشته باشد و تصمیم بگیرد که آنها را با چه کسی به اشتراک بگذارد، می تواند عکس ها، فیلم ها، کلمات و پیوندهایی را از سایت های خارجی منتشر کند و جرأت کند پست های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان یا حتی از صفحات زیر را “لایک” کند. فیس بوک پلتفرمی است که برای شبکه سازی و ارتباط با دوستان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی آن برقراری ارتباط با افراد شناخته شده است که امکان چت با آنها از طریق مسنجر نیز وجود دارد.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن تلفن هوشمند برای اشتراک گذاری چند رسانه ای متولد شد. در حال حاضر، اینستاگرام همچنین به شما امکان می‌دهد ویدیوها و استوری‌ها را به اشتراک بگذارید که به یک شبکه اجتماعی قوی تبدیل شده‌اند. استوری‌هایی که در فیس‌بوک نیز وجود دارند، اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شما امکان می‌دهند لحظات خاص را به اشتراک بگذارید و با پست‌های معمولی متفاوت هستند زیرا ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. اینستاگرام به ابزاری ضروری برای شرکت‌ها، برندها و افراد VIP تبدیل شده است، زیرا «درگیری» آن، یعنی امکان دسترسی به کاربران علاقه‌مند، بالاتر از فیس‌بوک است.

تفاوت های فیس بوک و اینستاگرام

تفاوت اول:

Photos Facebook یک سایت عمومی است که به کاربران اجازه می دهد پروفایل های آنلاین ایجاد کنند، عکس ها و ویدیوها را به اشتراک بگذارند، پیام ارسال کنند و با دوستان، خانواده یا همکاران در ارتباط باشند. روی یک پلت فرم مشترک اینستاگرام مانند فیس بوک کار می کند اما در درجه اول یک برنامه اشتراک گذاری عکس است. اگر می‌خواهید عکس‌هایی را منتشر کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن‌ها را در فیس‌بوک یا اینستاگرام منتشر کنید،

با این تفاوت که اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن چند عکس خوش ساخت برای جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان استفاده می‌شود. به طور همزمان، در فیس بوک، انتشار کل آلبوم های تعطیلات نیز مناسب تر است تا در طول زمان حفظ شوند و لزوماً برای جذب لایک به اشتراک گذاشته نشوند. علاوه بر این، اینستاگرام به عکس‌هایی با کیفیت بالا نیاز دارد که خاص و با ابزارهای ویرایش عکس بهبود یافته باشند.

اگر عکسی برای ارسال ندارید و زمانی را برای زیبا کردن آنها صرف نمی کنید، استفاده از اینستاگرام تقریباً بی معنی است (به جز دیدن عکس های دیگران). اینستاگرام حتی برای ارسال تصاویر ساخته شده از متن که همیشه در اشتراک گذاری در فیس بوک بسیار موفق هستند، مناسب نیست. به عبارت دیگر، اگر یک عکس خنده دار در گوگل پیدا کردید، می توانید آن را با رضایت در فیس بوک به اشتراک بگذارید، اما نه در اینستاگرام، جایی که از شما خواسته می شود عکس های خود را پست کنید. بنابراین، اینستاگرام نیاز به منحصر به فرد بودن و خلاقیت دارد، برخلاف فیس بوک، که در آن تعداد کمی از مطالب منحصر به فرد و اصلی هستند.

فیسبوک و اینستاگرام

مقاله پیشنهادی:    سیاست حفظ حریم خصوصی اینستاگرام چیست؟

تفاوت دوم:

فیسبوک Videos Today به یک پلتفرم ویدیویی تبدیل شده است که قصد دارد با یوتیوب رقابت کند. بخش ویژه‌ای برای ویدیوها وجود دارد که می‌توانید آن‌هایی را که بیشترین لایک، خنده‌دارترین یا جالب‌ترین را دارند، یکی پس از دیگری تماشا کنید. سپس می‌توانید از فیس‌بوک برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای اصلی بدون محدودیت طول استفاده کنید، البته تا زمانی که به حقوق کپی رایت احترام بگذارند. اما در اینستاگرام، ویدئوها فقط به صورت کوتاه، در استوری با محدودیت 15 ثانیه یا پروفایل با محدودیت 1 دقیقه قابل انتشار هستند.

سپس، هر دو پلتفرم به شما امکان می‌دهند ویدیوهای زنده گرفته‌شده با دوربین‌های درون‌برنامه‌ای از تلفن هوشمند را پخش کنید. تفاوت بین ویدیوهای لایو فیس بوک و ویدیوهای اینستاگرام در این است که در فیس بوک، ویدیو می تواند در پروفایل ذخیره شود، بنابراین دائمی می شود و حتی در روزهای بعد نیز در مورد آن نظر داده می شود. اما در اینستاگرام، ویدیوهای زنده پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. در حالی که ویدیوهای زنده در فیس بوک ترجیح داده می شوند،

تفاوت چهارم:

از طرف دیگر، وقتی در اینستاگرام لایو می شوید، یک اعلان برای همه دنبال کنندگان ارسال می شود (در حالی که در فیس بوک، آن را فقط برای برخی از دوستان ارسال می کند). این ویدیو در قسمت داستان ها نیز نمایش داده می شود و به شما شانس بیشتری برای دیده شدن می دهد. اشتراک‌گذاری اطلاعات فیس‌بوک به خوبی کار می‌کند و به کاربران آزادی کاملی را در زمینه اشتراک‌گذاری لینک‌ها، پست‌های وبلاگ یا سایر محتوای اطلاعاتی از روزنامه‌ها یا منابع دیگر می‌دهد. با این حال، در اینستاگرام، همیشه لازم است یک تصویر یا عکس را به اشتراک بگذارید که زیر آن می توانید یک متن آزاد بنویسید.

اینستاگرام اما برای به اشتراک گذاری لینک ها ساخته نشده است که به طور کامل از آن جلوگیری می شود. بنابراین اشتراک گذاری پست از وبلاگ های خارجی یا صفحات وب در اینستاگرام غیرممکن است و نمی توان لینک های خارجی را منتشر کرد. تنها راه اشتراک گذاری لینک ها استفاده از بیو است که تنها فضایی در اینستاگرام است که لینک های خارجی در آن قابل کلیک هستند.

تفاوت مهم فیس بوک و اینستاگرام نیز در اشتراک گذاری مجدد است:

در فیس بوک، اشتراک گذاری مجدد پست ها و تصاویر دیگران در اینستاگرام طبیعی است. در عوض، این نمی تواند (یا بهتر بگوییم نمی تواند) انجام شود. اکانت اینستاگرام شخصی است و به فعالیت های شخص مربوط می شود و نه فعالیت های دیگران. این به شما و کسب و کار شما مربوط می شود، نه محتوای دیگران. بنابراین فید خود را با پست های دیگران پر نکنید.

مخاطبان اینستاگرام در مقابل فیس بوک مقایسه جمعیتی بین اینستاگرام و فیس بوک می تواند معیار خوبی برای انتخاب یکی از آنها برای تجارت شما باشد. می‌توانیم

فیسبوک و اینستاگرام

مقاله پیشنهادی:    با ترندهای اینستاگرام در سال 2022 بیشتر آشنا شوید!

نتایج مقایسه را از نظر جمعیت‌شناسی بین اینستاگرام و فیس‌بوک به این ترتیب نتیجه‌گیری کنیم:

فیس‌بوک از نظر جمعیت سنی طیف وسیعی دارد. تقریباً در تمام سنین و بیشتر در گروه سنی 18 تا 29 سال کاربران دارد. اینستاگرام نیز کاربران زیادی دارد و اکثر آنها زیر 20 سال یا در فاصله سنی 18 تا 29 سال هستند.

تفاوت اینستاگرام و فیسبوک در گروه سنی است. اینستاگرام بیشتر توسط جوانان ترجیح داده می شود، در حالی که برعکس فیس بوک است. از نظر درآمد خانوار، فیس‌بوک باز هم دامنه وسیع‌تر و امن‌تری دارد. می توانید افرادی را از گروه های اقتصادی مختلف پیدا کنید. اینستاگرام فاصله چندانی با فیس بوک ندارد اما کاربرانی دارد که درآمد خانواده بالاتری دارند

مقایسه تعامل بین اینستاگرام و فیس بوک:

برای تعامل، اینستاگرام و فیس بوک چیزهای مختلفی ارائه می دهند: فیس بوک دارای طرح بندی متفاوتی است که به ما امکان می دهد پست های بیشتری را در انواع مختلف به اشتراک بگذاریم. می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، مقاله‌ها و غیره را به اشتراک بگذارید تا فیس‌بوک برای اطلاع‌رسانی به مردم و دسترسی به آنها بهتر شود. اگر شخصی ترجیح می دهد از محتوای پست های مختلف برای تجارت شما استفاده کند، فیس بوک گزینه بهتری است. اینستاگرام چیدمان خاصی دارد و بر محتوای بصری تمرکز دارد. اما اینستاگرام با چالش ها و ویدیوهای پخش محبوب شناخته می شود. به همین دلیل است که اینستاگرام گزینه خوبی برای تعامل، به خصوص برای مخاطبان جوان تر است.

تیم حرفه ای و مجرب فالووان با 7 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات با کیفیت در اینستاگرام، تلاش خود را می کند که به سوالات شما پاسخ دهد همچنین فالووان، یک پلتفرم حرفه ای و آسان است ک تمامی خدمات مرتبط با اینستاگرام را بدون واسطه و مستقیم، در اختیار شما می گذارد مانند، خرید فالوور ایرانی ارزان و خرید ربات اینستاگرام .  کافی است با ما در تماس باشید و با تهیه بسته های ویژه ای که برای شما در نظر گرفته شده است پیج خود را سریعا ارتقا دهید و از دیگر رقبای خود عقب نمانید. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید.

مقاله پیشنهادی:  اینستاگرام قوی ترین شبکه اجتماعی در دنیا