بیو یا بایو پیج شما اولین و مهمترین معرف شما است. در انتخاب کلمات برای تنظیم بایو دقت فرمایید. در این مقاله می خواهیم درمورد اینکه چطور یک بیو اینستاگرام خوب بنویسیم صحبت کنیم. بیو اینستاگرام می توانید یک مورد مهم برای هرپیجی باشد به دلیل اینکه هرکاربری که وارد پیج شما می شود به اولین چیزی که توجه می کند بیو شما است.

همانطور که میدانید در مواجهه با هر موقعیت جدیدی چند ثانیه ی اول مهمترین تاثیر را دارد و دقیقا در 5 ثانیه ی اول فرصت دارید تاثیر و حس خوبی بر روی کاربران داشته باشید. چگونه میتوانیم این تاثیر را به بهترین نحو روی فالور های خود داشته باشیم؟

بیو اینستاگرام می تواند تنها جایی باشد که شما خود و کسب و کارتان را به مخاطبین معرفی کنید و همینطور کاربران می توانند متوجه شوند که پیج شما برای آنها کاربرد دارد یا خیر؟

کاربردی دیگری که بیو اینستاگرام دارد این است که اگر دارای وب سایت هستید می توانید لینک وب سایت خود را در آن قرار دهید که از این طریق می توانید کابران بیشتری جذب سایت خود کنید. همینطور می توانید شماره تماس و دیگر راه های ارتباطی خود را در آن قرار دهید.

بیو اینستاگرام-فالووان

در ذهن فالوور حک شوید!

در قسمت بیو فقط 150 کارکتر میتوانیم بنویسیم ؛ اما با همین تعداد میتوانیم تاثیر بزرگی بر جذب فالور داشته باشیم. انتخاب اسم در قسمت NAME  از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا شما دقیقا با این نام شناخته میشوید و شما با این نام سرچ میشوید. بنابراین اگر میخواهید در سرچ بیشتر دیده شوید این قسمت بهترین فرصت برای معرفی برند شماست. برند خود را باید در ذهن همه ماندگار کنید. کار تاثیرگذار بعدی این است که یک تغییر بزرگ و جذاب با فونت ایجاد کنید.

 از هشتگ درست استفاده کنید!

هشتگ برند خود را در بیو قرار دهید. وقتی نام تجاری خود را با یک “#” در بیو قرار میدهید؛ این هشتگ به طور اتومات به یک لینک قابل کلیک تبدیل میشود و فالورها را به پست هایی که از آن هشتگ استفاده کردند هدایت میکند. به این نکته توجه کنید استفاده از هشتگ با عنوان مناسب و پرکاربرد باعث جذب فالوور شما میشود. پس به طور هدفمند از هشتگ استفاده کنید و از هشتگ هایی استفاده کنید که دنبال کننده های بیشتری دارند. به عنوان مثال اگر پیجی دارید که بیزینس هست و مرتبط با فروش لباس هست میتوانید از #پوشاک #لباس استفاده کنید.
بیو اینستاگرام-فالووان

ایموجی فراموش نشود!

پر کردن قسمت بیو فقط با نوشته میتواند خسته کننده باشد. میتوانید از فضاهای خالی باقی مانده بهترین استفاده را کنید و ایموجی اضافه کنید. با این کار بیو پیج خود را جذاب تر و خیره کننده تر میکنید و در عین حال رابطه ی نزدیکتری با مخاطب برقرار میکنید. ایموجی ها گویا تر از نوشته ها  هستند یعنی میتوانیم گاهی اوقات با قرار دادن یک ایموجی کل منظور خود را برسانیم . با اینکار هم نوشته ی طولانی و خسته کننده ای در بیو قرار ندادیم بلکه بیو را زیبا تر و دارای جلوه ی بیشتری میکنیم .

اعتبار ببخشید!

اگر صفحه یا اکانت اینستاگرام شما بیزینس یا تجاری باشد یک قسمت برای شما فعال میشود که میتوانید در آن قسمت ادرس ، ایمیل , شماره تلفن محل کار خود را وارد کنید . هرچه اطلاعات عمومی بیشتری از خود در پیج قرار دهید اعتماد بیشتری جذب میکنید و مخاطبین بیشتری به شمت شما می آیند.

بیو اینستاگرام-فالووان

 

چرا باید بیو خوب نوشت؟

دسته اول، کسانی می باشند که پیج پابلیک دارند و می‌خواهند به طور حرفه‌ای در اینستاگرام فعالیت کنند.
دسته دوم هم کسب‌وکارهایی می باشندکه می‌خواهند با راه‌اندازی پیج اینستاگرام، فروش خود را چندین برابر کنند. اگر می خواهید تعداد زیادی داشته باشید تا کسب و کارتان دیده شود می توانید به سایت فالووان مراجعه کرده و با خرید فالوور ارزان این کار را به آسانی انجام دهید .

دو تصور غلط درباره بیو نویسی

اولین تصور غلط و اشتباه این است که نباید از هشتگ در بیو استفاده کرد برای اینکه نرخ پرش صفحه را بالا میبرد .

ماهیت اینستاگرام این است که باید با پیج های دیگر ارتباط و تعامل درست داشته باشید برای اینکه در کلمه کلیدی شما در سرچ اینستاگرام قرار بگیرید و صفحه پیج شما برای کاربران به راحتی دیده شود .

تصور دوم این است که : بهتر است بیشتر از چهار خط نوشته نشود زیرا بعد از جمله چهارم به کاربران نشان داده نمیشود و در قسمت more  میرود ، اگر قسمت ها و جمله های اصلی در چهار خط اول بیو قرار بگیرد بیشتر مورد توجه قرار میگیرد .

سه تا سوال بهتر است در قسمت بیو نوشته شود :

1 – شما چه کسی هستید ؟

2 – محتوای پیج شما در چه مورد است ؟

3 – چرا باید شما را فالو کنند ؟

از نوشتن شعار های تکراری در بیو اجتناب کنید مانند جهت سفارش دایرکت ، ما همانیم که هستیم ، ارسال به سراسر کشور و …

طوری باید بیو را به صورت حرفه ای بنویسیم که مخاطب در چند ثانیه اول که وارد صفحه شما میشوند متوجه شوند که قرار است در پیج اینستاگرام شما به چه محتوایی دسترسی پیدا کنند و تصمیم بگیرد شما را فالو کند نه اینکه به راحتی از کنار پیج شما عبور کنند .

راز یک بیو جذاب و حرفه ای چیست

از آنجایی که بیو بهترین مکان برای قلاب کردن مشتری است باید از کلمات مناسب و حرفه ای استفاده کرد و بهترین کلمه ای که میتوان به آن اشاره کرد استفاده از کلمه رایگان است .

اگر خدماتی را ارائه میدهید قسمتی از خدمات رو رایگان ارائه بدهید یا اگر محصولی را ارائه میدهید مشاوره رایگان ارائه دهید .

اگر خدماتی را ارائه میدهید در قسمتی از سایت های آپلود فایل بخشی از خدمات خود را در سایت قرار دهید و آپلود کنید سپس لینک سایت را در بیو قرار دهید .

بااین ترفند های جذاب میتوانی به راحتی به افزایش فالوور اینستاگرام خود کمک کنید و مشتری را درگیر محصولات خود کنید و احتمال فروش نیز بالاتر میرود .

بیو در حالت کلی :

در قسمت بیو نویسی 160 کاراکتر برای نوشتن فضا داریم پس بهتر است از کلمات مناسب و گیرا استفاده کنیم تا بهتر بتوانیم روی مخاطب تاثیر بگذاریم .

به طو مثال :

استفاده از ایموجی های جذاب برای ساده نبودن و خسته کننده نبودن بیو کاملا کاربردی است . استفاده از شماره تماس و آدرس قدم دیگری است که مخاطب به راحتی میتواند به شما اعتماد کند و مطمئن شود که صاحب پیج در دسترس است .

از نکات کلیدی استفاده کنید تا مخاطب به آسانی متوجه محتوای پیج شما شود و به راحتی با استفاده از این تکنیک میتوانید به آسان تر  فالو کردن کاربر کمک کند .

بخش مهمی از بیواینستاگرام

مهم ترین بخش پیج شما انتخاب پروفایل مناسب است تا کاربر فعال اینستاگرام راحت تر و سریع تر بتواند شما را دنبال کند و درگیر پیج شما شود .

پروفایل شما باید با بالا ترین کیفیت ممکن باشد ، از پروفالی استفاده کنید که واضح و کامل باشد . اگر پیج شما کاری است بهتر است از عکسی استفاده کنید که ماهیت برند شما را نشان دهد . عکس پروفایل شما باید با سایر شبکه های اجتماعیتان همخوانی داشته باشد .

برای کسب و کارها یک انتخاب عالی برای عکس پروفایل عکس لوگو است . دقت کنید که این عکس باید به میزان 110 در 110  رزولوشن داشته باشد که ابعاد آن حداکثر 200 در 200 است .

نام کاربری یکی از مهم ترین بخش های بیو در اینستاگرام به شمار می آید و حتی میتواند به افزایش لایک اینستاگرام شما هم کمک کند. این بخش در بالای بیو قرار می گیرد و تعیین کننده چیزی است که کاربران ، برای آن جستجو می کنند تا به شما دست پیدا کنند .

تولید استوری یا هایلایت

وقتی که استوری ایجاد می کنید می توانید با هایلایت کردن آن ها با یک نمایه جذاب ، آن را در صفحه اصلی تان نمایش دهید. این هایلایت ها در زیر بخش بیو ، و در بالای عکس های پست ها نمایش داده می شوند. شما حتی می توانید آرشیوی از استوری های خود ایجاد کنید  .

بهتر است در قسمت بیو برای بهتر شناخته شدن نوشته شود که به طور مثال ( به هایلایت ها مراجعه کنید ) .

 

هایلایت های پیج اینستاگرام شما به دو بخش تقسیم میشود :

1 – نام هایلایت شما چیزی است که به محتوای استوری های این بخش مربوط است .

2 – کاور هایلایت عکسی است که در پیج شما دیده میشود و بیان گر محتوای پیج شما است .

موضوعات مهمی که مناسب هایلایت های شما هستند

از آنجایی که هایلایت ها بخشی از بیو معرفی میشوند و در برخورد اول مخاطب با پیج شما به بیو و هایلایت های شما مواجه میشود این بخش جزء مهمی از صفحه شما است . این که چه چیزهایی را در هایلایت ها بکار ببرید  مهم است چرا که باید چیزهایی باشند که ارزش کسب و کار شما را بالا ببرد . از جمله این ایده ها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

از محتوای تولید شده توسط کاربران خود استفاده کنید :

معرفی محصولات

طرز تهیه محصولات

آموزش در مورد پست ها

ویژگی های محصول یا نکات برجسته پرفروش ها

اخبار و اطلاعیه ها

بیو مناسب جمله نویسی نیست

بجای نوشتن جملات طولانی که احتمال کمتری هم دارد مخاطبان شما تا انتهای جمله را بخوانند بهتر است از کلمات کوتاه کلیدی بهره ببرید که در مورد محصولات و یا خدمات پیج شما است .

باید این کار به طوری نوشته شود که توانایی بالایی برای جذب مشتری داشته باشد و با یک نگاه کاربر متوجه منظور و محتوای پیج شما شود .

نکته آخر

نتیجه میگیریم که بیو همیشه نیاز نیست یکسان باشد ، میتوانید برای تبلیغ کردن یک رویداد خاص در بیو اطلاع رسانی کنید و لینک قرار بدهید که بیشترین کمک را برای افزایش فالوور به شما میکند این ترفند ها چیز هایی هستند که به راحتی میتوانید بدون استفاده از هزینه برای جذب مخاطب با بهکار گیری آنها به راحتی بازدید پیج خود را افزایش دهید .

بهره گیری از این تکنیک های طلایی برای شناته تر شدن و بالا رفتن آمار پیج اینستاگرام شما است کاملا مناسب و با پاسخگویی بالایی شما را مواجه میکند .

در شکل زیر میتوانید نموداری را مشاهده کنید از دو کاربری که از بیو مناسب استفاده کرده است و دیگری بیو مناسبی در صفحه اینستاگرام خود استفاده نکرده است :

بیو اینستاگرام

مطالب پیشنهادی

آیا می توانید بینندگان اخیر پروفایل خود را در اینستاگرام ببینید؟

افزایش فالوور اینستاگرام با پروفایل مناسب – فالو وان