کم شدن تعداد فالوورها یا مخاطبین امر خوشایندی برای هیچ کاربری نیست. برای جلوگیری از ریزش فالوور ها باید قبل از هر چیزی دلیل آن را پیدا کنیم تا بتوانیم مشکل را حل کنیم. در این مطلب می خواهیم در مورد یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است در اینستاگرام برای همه ما رخ دهد صحبت کنیم، ریزش فالوور مشکلی است که برای همه پیج های اینستاگرام به وجود می آید. اما برای جلوگیری از ریزش فالوور چه کارهایی می توانیم انجام دهیم رخ دادن این مشکل اصلا نگرانی ندارد و می توانید با انجام یکسری از کارها از آن جلوگیری کرد که ما در اینجا در مورد آن مفصل صحبت می کنیم.

ریزش فالوور چیست؟ چه زمانی اتفاق می افتد؟ راه حل آن چیست؟ چگونه جلوی ریزش فالوور پیج را بگیریم؟ ما به صورت خلاصه فایلی برای شما در نظر گرفته ایم که دلایل ریزش را بررسی کرده ایم. که پیشنهاد می کنیم ان را حتما بخوانید.

دلایل ریزش فالوور چیست

قصد داریم در این مقاله درمورد دلایل ریزش فالوور های یک پیج صحبت کنیم. همچنین به بررسی راه حل های آن می پردازیم.

اگر در پیج شما ریز فالوور رخ داده است می تواند با روش های زیادی، افزایش فالوورداشته باشید مثل خرید فالوور ارزان که یک راه حل مناسب برای پیج شماست.

ریزش فالوور به چه معناس؟

اگر شما هم در حال توسعه یک کسب و کار در اینستاگرام هستید، قطعا این مشکل برای شما به وجود آمده که تعداد فالوور های شما کاهش پیدا کرده است. حتما برای شما هم سوال شده است که چرا با وجود رعایت همه اصول، با این مشکل مواجه شده اید. ریزش فالوور به معنای کاهش تعداد فالوور های شما است. امروزه اینستاگرام به فضایی برای رقابت بین صاحبان کسب و کار تبدیل شده. رقابت بسیار بالایی در بین افراد وجود دارد چون حق انتخاب افراد برای محصولات و خدمات بالا است.

این موضوع فقط متخص به یک علت نیست و دلایل بسیاری دارد. در ادامه می خواهیم به بررسی این دلایل و راه حل های آن بپردازیم.

جلو گیری از ریزش فالوور اینستاگرام-فالووان

دلایل ریزش فالوور چیست؟

1.انحصاری نبودن بیو پیج!

چگونه بیو خوب بنویسیم؟ اولین قسمتی که کاربر بعد از وارد شدن به پیج شما با آن بر خورد می کند،، قسمت بیو پیج شما است. پس باید خیلی دقت کنید که چگونه از این قسمت استفاده مفید کنید. باید در قسمت بیوی پیج خود اطلاعات مختصر اما مفیدی در مورد فعالیت خود بنویسید. شما برای نوشتن بیو 150 کاراکتر در اختیار دارید.

سعی کنید در این قسمت اطلاعاتی بنویسید که هویت شرکت و برند شما را نشان دهد و مشتری را ترغیب به دنبال کردن پیج شما کند. از روش های مختلف می توانید برای نوشتن بیو استفاده کنید. برای نمونه می توانید از هشتگ گذاری استفاده کنید. می توانید با چند کلمه کوتاه جملات انگیزشی برای کاربران ایجاد کنید که تاثیر بالایی در جذب مشتری دارد. از گذاشتن عکس پروفایل شلوغ خود داری کنید. هرچه پروفایل و بیوی شما ساده تر اما کامل باشد تاثیرات مثبت آن بیشتر می شود.

2. نداشتن فعالیت درست و به اندازه در اینستاگرام

پست گذاری در اینستاگرام از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات برای پیشرفت یک پیج است. هرچه خلاقیت شما در پست گذاری بالا تر باشد، مسیر شما به وارد شدن به اکسپلور هم هموار تر خواهد شد.  نکته مهم این است که به یاد داشته باشید در پست گذاشتن باید تعادل را رعایت کنید؛ افراط و تفریط نکنید، در روز بیشتر از یک پست قرار دهید و این طرز تفکر که تعداد بالای پست زودتر پیج شما را ارتقا می دهد کاملا اشتباه است. بهتر است که طبق یک برنامه ریزی مشخص و باهدف پست بارگذاری کنید.

مثلا روزی یک عدد پست در تایم مشخصی که فالوورهای فعال بیشتری دارید پست را بارگذاری کنید. پس زمان پست گذاری هم تاثیر مهمی در رشد یا ضرر پیج شما دارد. اگر شما از ساعت 12 به بعد شب پست گذاری کنید، طبیعتا باز خورد خوبی ندارد. برعکس اگر در ساعاتی که فعالیت کاربران بیشتر است این کار را کنید، پیشرفت قابل توجهی می کنید. نکته مهم دیری که برای پست گذاشتن وجود دارد این است که فقط خودتان را محدود به یک مدل پست نکنید. یعنی در کنار محتوای اصلی، از مطالب دیگر هم استفاده کنید. برای مثال اگر یک پیج برای آموزش دارید، لازم است در کنار پست هایی مه محتوای آموزشی دارند، از پست های فان، نقل قول ها و تبلیغات هم استفاده کنید و تاثیر بالای آن را ببینید.

ریزش فالوور اینستاگرام-فالووان

3. تعامل بیشتر با مخاطب جهت کاهش ریزش فالوور پیج

نکته ی تاثیرگذار بعدی این است که سعی کنید باحوصله همه ی  کامنت ها و پیام های فالورهای خود را بخوانید و پاسخ دهید. اگر فقط پستی را منتشر کنید و بدون توجه به سوالات و نیاز مخاطبان فعالیت کنید، فقط باعث می شود از چشم کاربران، غیر تخصصی و غیر حرفه ای به نظر برسید. با این کار به مرور زمان بین شما و مخاطبان فاصله ایجاد می شود. پس حتما فضای دوستانه را در پیج خود ایجاد کنید.
باید نیاز مخاطب را بسیار دقیق بشناسید تا بتوانید آن را ارائه دهید و وفاداری ایجاد کنید. برای برقراری تعامل بیشتر برای پست های پیج خود، می توانید از گروه های تعاملی استفاده کنید.

این گروه ها تعاملی به چه شکل هستن؟ شما با اد کردن دوستانی که دنبال کننده های هم در اینستاگرام هستید، این گروه ها را ایجاد می کنید. هر زمان که پست گذاری می کنید، آن پست را در گروه ارسال می کنید.  یا به اعضا اطلاع می دهید که پست جدید گذاشته اید. اعضای آن گروه پست را لایک می کنند، کامنت گذاری می کنند، سیو و به اشتراک گذاری و حتی آن را استوری می کنند. برقرای تعامل

4.انتشار محتوای نامرتبط در اینستاگرام

قبل از بررسی تاثیر محتوا بر رشد یک پیج، ابتدا با مفهوم تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید. در واقع هر عکس، پست، فیلم، کپشن ها و استوری که در پیج خود به اشتراک می گذارید، تولید محتوا محسوب می شود. برای تولید محتوای پیج خود حتما از محتوا های انگیزشی استفاده کنید. هر چند وقت یکبار مسابقه برگزار کنید، کتاب هایی که مرتبط با موضوع پیج شما است را معرفی کنید.

نکته مهم و قابل توجهی که وجود دارد این است که پستی که منتشر می کنید باید مربوط به محتوای پیج باشد. مثلا اگه پیج شما راجع به محصولات پوست ، مو و زیباییست نباید راجع به اموزش تولید محتوا پست بارگذاری کنید، به این صورت مخاطب سردرگم می شود و به دلیل بلاتکلیفی ممکن است شما را آنفالو کند. اگر پست های نا مرتبط با فعالیت خود منتشر کنید، اعتماد کاربران به شما کاهش پیدا می کند و پیج شما به شدت روند نزولی می گیرد.

5. استفاده نکردن از یک قالب کلی

قطعا زمانی که شما یک پیج را باز کنید و پست های آن هر کدام یک قالب و رنگ بندی مختلف داشته باشد، برای شما جذاب نخواهدبود و باعث ریزش فالوور پیج شما می شود. شما برای داشتن یک پیج با بازدید و دنبال کننده بیشتر، باید در انتخاب قالب های اینستاگرام و رنگ بندی های محتوای پیج خود دقت کنید.

6. استفاده نکردن از کپشن های مناسب

چگونه با کپشن مناسب جذب فالوور کنیم؟ اگر به دنبال پیدا کردن دلیل ریزش فالوور های خود هستید، کپشن پست های خود را بررسی کنید. میزان تاثیر کپشن اگر به اندازه سایر محتوا مثل عکس نباشد، کمتر از آن نیست. حتما به این نکته توجه کنید که کپشن ها باید مرتبط به موضوع شما و جذاب باشند. میزان جذابیت کپشن به این معنی است که مخاطب با خواندن چند جمله، ترغیب به خواندن کل متن شود. حتما کپشن های منتر شده مرتبط به عکس باشد.

7. تبلیغات نا مناسب

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تبلیغات می تواند تاثیرات خیلی خوبی برای پیج شما داشته باشند. اما تبلیغات خوب زمانی موثر است که به صورت اصولی و درست انجام شود. این که شما تبلیغات نامرتبط با موضوع پیج خود داشته باشید و یا همه کار شما شود تبلیغ کردن ضرر می کنید. تبلیغات باید با برنامه ریزی و زمان بندی های درست انجام شود.

8. فالو کردن پیج های نامربوط

درست است که برای رشد پیج باید میزان تعاملات بالا باشد اما نه به هر قیمتی. این که شما پیج هایی که خیلی با موضوع شما مرتبط نیستند را دنبال کنید، نه تنها برای شما سود ندارد، بلکه باعث روند نزولی پیج شما می شوند. یک دسته پیج وجود دارند به نام پیج های زرد! این پیج ها هیچ محتوای مرتبطی با موضوع شما ندارند. همچنین قابلیت خاصی هم ندارند. کاربران گاهی اوقات به سراغ دنبال کننده های یک پیج می روند. اگر برایشان جذاب باشد آن ها را فالو می کنند. اما اگر ببینند این پیج ها مرتبط به شما نیستند ممکن است خود شما هم آنفالوو کنند. پس دقت کنید!

9. عدم توجه و پاسخگویی به نیاز کاربران

باید دقت کنید هر کاربری که مشتری شما است به همان اندازه می تواند خطرناک باشد. اگر شما در پاسخگویی به سوالات و دایرکت ها کم کاری کنید، کاربران می توانند با تبلیغات منفی برای شما دردسر ساز شوند. طبیعتا کاربران از شما در دایرکت یا زیر پست ها سوالاتی می پرسند. اگر شما در پاسخگویی به آن ها کوتاهی کنید یا اهمیت ندهید، بر علیه شما تبلیغات منفی می کنند و باعث ریزش فالوور پیج شما می شود.

جلوگیری از ریزش فالوور-فالووان

جمع بندی 

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، هدف ما از این مقاله بررسی دلایل ریزش فالوور پیج اینستاگرام بود. متوجه شدیم که این موضوع فقط به یک دلیل اختصاص ندارد و دلایل متعددی دارد. سعی کردیم تا حد امکان این موارد را بررسی کنیم و توضیح دهیم. اگر شما هم صاحب کسب و کار یا ادمین پیج در اینستاگرام هستید، لازم است به این موراد دقت کنید. با صرف وقت و بررسی کامل این موضوعات می توانید باعث رشد و پیشرفت پیج خود به طرز چشمگیری شوید. از ریزش فالوور ها جلگیری کنید و در نتیجه یک کسب و کار موفق با سود بالا داشته باشد.

به یاد داشته باشید که مخاطب شما به راحتی میتواند فرق بین واقعیت و تظاهر را تشخیص دهد. پس سعی کنید تظاهر نکنید و صادقانه در پیج فعالیت کنید. صادقانه با مخاطب ارتباط برقرار کنید. نکته دیگری که به شما خیلی کمک می کند این است که سعی کنید پستی که بارگذاری می کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد، بهتر است  ایده شما جدید غنی و جذاب باشد که مخاطب را سر ذوق بیاورد و مشتاق تر برای دیدن پست های بعدی شما باشد.

مطالب پیشنهادی

چگونه فالوور واقعی دریافت کنیم (بصورت رایگان) – فالو وان

خرید فالوور اینستاگرام راهنمای تخصصی