اصطلاح هایلایت اینستاگرام به چه معناست؟ چگونه باید ازآن استفاده کرد؟

داشتن فعالیت حرفه‌ای و جذاب برای موفقیت در هر مسیری از لازمه‌های باید مسیر است. برای فعالیت موفق و جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام هم کاربر باید توجه داشته باشد که به روز باشد و از موارد جذاب برای مخاطب در استوری، هایلایت و پست‌ها استفاده کند. اپلیکیشن محبوب اینستاگرام قابلیت های متنوعی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. یکی از این ویژگی ها، هایلات استوری اینستاگرام است. برای کاربران مبتدی و تازه وارد، این اصطلاح شاید یک عبارت غریب و نامفهوم باشد، اگر بصورت ساده و روان بخواهیم بگوییم:

هایلایت استوری به قابلیتی گفته می شود که اینستاگرام به شما اجازه می دهد تا با آن بتوانید استوری های خود را روی پروفایل نگه دارید تا بعد از گذشت ۲۴ ساعت، همچنان روی حساب کاربری تان باقی بماند.

هنگامی که هایلایت را باز می کنید، می توانید آن را همانند یک استوری معمولی مشاهده کنید، اما با این تفاوت که دیگر نام بیننده های استوری قابل مشاهده نیست. پس از ۲۴ ساعت لیست بیننده ها قابل نمایش نبوده و فقط تعداد کسانی که استوری را باز کرده اند، مشخص است.

در واقع هلایت های استوری اینستاگرام چیزی هست که از لحظات خوش و بدشما به یادگار میماند اهمیت بالایی دارد پس برای این یادگاری باید بهترین خلاقیت و ایده را به کار ببرید تا افرادی که به تازگی به پیج شما آشنا شده اندجذب این محتوای خلاق شوند متقاعدشوند پیج شما جذاب است و میتوانند شمارا فالو کنند

ایده های زیادی برای هایلایت های استوری است آیکون های و کاور های جذابی که طراحی کرده اند یا شما میتوانید یک کاور جذاب مختصص پیج و محتوای پیج خود طراحی کنید و از آن برای هایلایت های استوریان استفاده کنید

ایده هایلایت

نحوه استفاده از هایلایت اینستاگرام به چه شکل است؟

هایلایت اینستاگرام یکی از ویژگی های ساده برای استفاده ی کاربران است، اما نحوه استفاده از آن ممکن است کمی گیج کننده باشد. مثلا ممکن است اطلاعاتی از نحوه تغییر کاور روی هایلایت و یا پاک کردن کل هایلایت نداشته باشید. برای اطلاع از این موارد پیشنهاد میکنیم تا پایان مقاله باما همراه باشید.

تذکر: محدوده ظرفیت و گنجایش هر هایلایت، ۱۰۰ استوری است اما می توانید هر تعداد هایلایتی که می خواهید، ایجاد کنید.

برای ساختن هایلایت حتما داشتن یک استوری نیاز است. می توانید از استوری که در حال حاضر در اینستاگرام منتشر کرده اید، استفاده کنید و یا از استوری های گذشته در آرشیو استفاده کنید؛ اینستاگرام دارای قابلیتی است که تمامی استوری هایی که در گذشته منتشر کرده اید را در یک آرشیو ذخیره می کند و می توانید استوری های سابق را در آنجا ببینید.

ایده های جذاب برای هایلایت های استوری اینستاگرام

فعال کردن استوری های ذخیره شده در آرشیو:

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که استوری که قبلا منتشر کرده اید و تایم 24 ساعته آن به اتمام رسیده است را ازکجا میتوانید دوباره ببینید یا آنرا به هایلایت پیجتان اضاقه کنید؟ درپاسخ باید گفت برای فعال کردن استوری های ذخیره شده در آرشیو، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

در صفحه شخصی خودتان و در قسمت بالای سمت راست صفحه علامت منو را انتخاب کنید، به تنظیمات < Privacy and Security > Story Controls بروید.

در ادامه به پایین صفحه رفته و گزینه Save to Archive را روشن کنید.

لازم به ذکر است نحوه ساختن هایلایت هم به شکل زیر میباشد:

استوری خود را بازکرده، کلمه Highlight را در پایین صفحه انتخاب کنید سپس در نواری که بالا آمده و مشاهده می کنید، کلمه New را انتخاب کنید و بعد یک اسم برای هایلایت بنویسید و اگر خواستید کاور آن را هم به سلیقه خودتان عوض کنید. در نهایت گزینه  Add، سپس Done را انتخاب کنید.

استوری های جدید را چگونه به هایلایت ها اضافه کنیم؟

اغلب هایلایت های که ایجاد میکنید باید محتوایی مشابه داشته باشد و از یک موضوع پیروی کند

برای اضافه کردن استوری به هایلایت ها

در قدم اول هایلایت مورد نظر را باز کرده و در گوشه ی پایین سمت راست کلمه moreرا انتخاب کنید در قدم بعدی صفحه ی برای شما باز میشود که باید Edit Highlightرا انتخاب کنید در قدم بعدی ارشیو استوری برای شما نمایش داده میشود استوری مورد نظر را انتخاب کنید و در قدم آخر doneرا انتخاب کنید

 

 

انتخاب کاور یا تغییر آن برای هایلایت های استوری:

انخاب هایلایت ها در رشد وجذب فالوور برای پیجتان حائز اهمیت بسیاراست،اینستاگرام برای هایلایت معمولایکی از استوری را به صورت پیش فرض برای کاور هایلایت های شما انتخاب میکنداما کاور های بسیار جذابی است که شما برای جذاب شدن ظاهر پیجتان میتوانید استفاده کنید

برای استفاده از کاور ها باید در قدم اول به هایلایت مورد نظر رفته و در قسمت سمت چپ تصویر کلمه moreرا انتخاب کنید حال شما میتوانید هایلایت خود را ویرایش کنید گزینه Edit Highlight درآخر Edit Cover را انتخاب کنید و یکی از کاور های باز شده را انتخاب کنید ودر آخر Image را نیز انتخاب کنید.

 

 

3 فالووان ایده هایلایت

 هایلایت های اینستاگرام، چه ویژگی هایی دارند؟

بعد از بررسی مفهوم هایلایت اینستاگرام حال لازم است به موضوع اصلی بحث بپردازیم که بهترین و پربازدیدترین هایلایت های اینستاگرام، چه ویژگی هایی دارند؟

عنوان جذاب:

در صورتی که هایلایت شما، عنوان خاص و کنجکاو کننده ای داشته باشد، می تواند با بازدید خارق العاده و چشم گیری روبرو شود. در نتیجه پیدا کردن ایده برای اسم هایلایت اینستاگرام را جدی بگیرید و برای پیدا کردن آن وقت بگذارید.

کاور خاص و مرتبط:

معمولا کاورها با رنگ ها و طرح های خاص است که با مراجعه بسیار زیادی روبرو می شود. سعی کنید هایلایتی که برایتان اهمیت بیشتری دارد، با کاور خاصی متفاوت از دیگر هایلایت ها، آن را طراحی و منتشر کنید.

ایده خاص:

ایجاد تعداد زیادی هایلایت، ممکن است باعث سردرگمی و از همه مهم تر، دلزدگی کاربران از هایلایت های شما شود. سعی کنید برای هر هایلایت خود، یک سناریوی ویژه با ایده های ناب، در نظر داشته باشید.

دسته بندی:

این بسیار مهم است که استوری های شما در دسته بندی های خاصی قرار بگیرند. به عنوان مثال تمام محصولات خود را در یک هایلایت قرار ندهید، بهتر است که برای محصولات ویژه هایلایت جدا، برای محصولاتی که در آینده تولید می کنید نیز یک دسته بندی جدا داشته باشید.

4 فالووان ایده هایلایت

ایده های جذاب برای هایلایت های استوری اینستاگرام:

هایلایت های ایسناگرام برای هر پیجی مفیید است به خصوص افرادی که با صفحه اینستاگرام خود کسب درآمد میکنند در ادامه مطلب چند روش زیباسازی هایلایت های ایسنتاگرام را معرفی کنیم:

کاور هایلایت مختص کسب کارتان را داشته باشید

یکی از اولین قدم هابرای موفقیت ورشد صفحه شمادر اینستاگرام این است که محتوای منتشر شده مخصوص خودتان باشد و به اصطلاح کپی نباشد این در پست واستوری و حتی کاوری هایلایت های استوری شما اهمیت دارد محتوایی که مخصوص شما یا بردنتان باشد اعتماد مخاطب راجذب میکند برای هایلایت های استوری هم باید کاوری با برند و کسب کارتان طراحی کنید و از آن استفاده کنید

ریسک پذیر باشد

هربرندی که اکنون در جامعه شناخته شده و معروف شده است  ودر بین افراد جایگاه خود را پیدا کرده است ابتدا ایده هایی را را آزمایش کرده است و چندین بار شکست خورده است و در نهایت به این موفقیت رسیده است پس شما هم اگر میخواهید به شناخت نسبی دست پیدا کنید ریسک پذیر باشید و موارد جدیدی را امتحان کنید که به ذهن کسی نرسیده باشد

استوری های مهم را هایلایت کنید

استوری که در طول فعالیت خود در اینستاگرام اهمیت بسزایی دارد را هایلایت کنید این میتواند محصولات و اولین قدم های شروع به کار شما باشد باید به این نکته توجه کنید زمانی که مخاطب به پیج شما سر میزند سردر گم نشود میتوانید یک هایلایت مختص افرادی که تازه به پیج شما آمده اند باشد معرفی خوش آمدی گویی این سبب میشود که مخاطب ادامه بده و در پیج شما موندگار شود

برند خودرا به نمایش بگذارید

هایلایت های اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که درباره پیج و برند خود تبلیغات انجام دهید طی تحقیقاتی که انجام شده افراد بعداز بازدید سایت یا منبع دیگر قدم بعدی آن ها اینستاگرام آن برند است پس شما باید از این نکته استفاده کامل را ببرید از از هایلات های اینستاگرام برای معرفی برند خود استفاده کنیدو محصولات خودرابه آن ها معرفی کنید

از قدم های بعدیتان استوری بزارید

شبکه های مجازی یک بستر عالی برای معرفی و تبلیغ است شما میتوانید از قدم های بعدیتان مخاطب های خودرا آگاه کنید و در نهایت مخاطب های شما قدم قدم باشما همراه میشوند

آموزش های لازم را به مخاطب های خود بدهید

شما میتوانید در هایلایت های خود آموزش های لازم را قرار بدهید این آموزش میتواند راهنمایی خرید،پشتیبانی،آموزش خرید ازسایتتان ،یا آموزش استفاده از محصولات ارائه شده خودتان باشد این آموزش هاسبب میشود به مخاطب حس اعتماد اهمیت دادن به مخاطب ها دست پیدا کند

چرا باید برای کسب و کار خود وبسایت داشته باشیم؟ 

با هایلایت ها فالوور جذب کن

ایده هایی جالب درباره هایلایت اینستاگرام

کاربرانی که در بستر اینستاگرام صاحب کسب و کار هستند نیز باید توجه بسیاری به این مسئله داشته باشند که برای دیده شدن و ارتقای پیج خود اگر از خدماتی نظیر خرید فالوور ارزان استفاده کرده اند لازم است مدیریت و رسیدگی هایلایت های پیج خود را جهت توجه کاربران و فالوورهای خود جدی بگیرند که این مسئله بسیار حائز اهمیت میباشد.